(NORSK) Villblomst Skulderbag CAL, Del 2 av 3

Wildflower Shoulder Bag CAL (Part 2 of 3) - Norsk  |  Free Crochet Purse Pattern by Little Monkeys Crochet

Vær oppmerksom, dette blogginnlegget (med unntak av mønsteret) ble oversatt ved hjelp av Google Translate, så jeg beklager for eventuelle feil. Mønsteret selv ble oversatt av Matilde Juveli – Takk så veldig mye, Matilde! Kommentarer til dette innlegget har blitt slått “av” fordi jeg ikke kan lese dem likevel. Hvis du trenger hjelp, kan du søke det på Wildflower skulderveske CAL Facebook Group.

– – – – – – – – – – – – – – – – –

Velkommen til del 2 av Villblomst skulderbag cal (samhekling.) I dag skal vi montere blomsterrutene og begynner på selve bag`en.

Hvis dette er første gang du har hørt om cal`en, så sjekk ut dette innlegget, som lister opp alt du trenger av utstyr og tilbehør. Selv om du er litt sent ute, kan du fortsatt bli med!

Og så må du huske å bli med i ”Wildflower shoulder bag CAL facebook group”, for å dele din framgang, få tips fra andre og kanskje svare på spørsmål selv! Vi er sammen om dette, og det er dét som gjør det så gøy!

Her er fremdriftsplanen for denne cal`en:

25. Juni Start her! Intro post og material liste
2. Juli Del 1, blomsterruter
9. Juli del 2, vi starter på selve bagen
16. Juli Del 3, resten av bagen, pynt og bærereim/håndtak
23. Juli Giveaway vinnere annonseres!

Hver del vil inneholde klare instruksjoner, hjelpende bilder og en fin tutorial/demo video. Etter fullført ukesdel, så ta gjerne turen innom facebook gruppen for å dele din fremgang. Og ikke glem å melde deg på i vår giveaway, nederst på siden, under mønsteret. Det vil være nye muligheter for å dele din framgang/medlde deg på giveaway`en hver uke, så følg med!

Klar? Grip heklenåla og de 6 blomsterrutene og sett i gang!

TO PRINT: If you wish to print this pattern (for personal use only), you can copy & paste the URL into Printfriendly.com and follow their “click to delete” instructions for removing anything you do not wish to print.

Tutorial Video

Visuell elev? Her er en nyttig video. Hvis du bare kommer til å bruke video som en referanse, her er en nyttig oversikt:

00:18 falsing rutene
03:39 Bygging av Body - Runde 1
06:26 Bygging av Body - Rounds 2-3
09:59 Bygging av Body - Rounds 4-14
13:31 Bygging av Body - Rounds 15-19
14:05 Bygging av Body - Runde 20
19:11 Bygging av Body - Runde 21

Video ikke dukke opp? Prøv å oppdatere siden, og hvis det ikke fungerer, kan du klikke her.

Sammenhekling av blomsterruter:

Legg 2 ruter vrange mot vrange. Fest tråden (gjennom begge blomsterruter), i et av hjørnene fra siste omg på rutene. Hekle kun i indre del av maskeleddet (den delen av m som ligger mot hverandre da du holder rutene vr mot vr.) Det hekles altså kun igjennom halve m fra rutens`siste omg.) Hekle kjm langs hele siden. Siste kjm hekles i hjørnet. (Fortsatt forvirret? Ta en titt på bildet under, det viser en screenshot fra tutorial/demo videoen! Du hekler maskeleddene markert med rosa, og ignorerer de markert med gult!)

Hekle alle rutene sammen på denne måten, den siste ruten hekles så fast i den første ruten, så det dannes en ”villblomst sirkel”.)

IKKE KUTT TRÅDEN, den trenger vi for å få fullført bagen!

Fortsett på selve bagen:

Merk:
(1) Fra nå av, skal vi jobbe sømløst rundt. Ikke skjøt med kjm i slutt av omg, med mindre det blir spesifisert!

1.omg: 1 lm, fm i samme m og deretter 1 fm i hver av kjm fra forrige omg, MEN hopp over hjørnene og sømmene mlm rutene (=120 fm.)

** Den ytre kanten av hver blomsterrute har 20 fm. Du skal hekle 1fm i hver av disse, med du hopper over skjøten der 2 ruter er sydd smn, samt hjørnemaskene. På denne måten vil du ende opp med 120 fm totalt.(6 ruter*20 fm=120 fm.) Dette er viktig! Så TELL MASKENE DINE og vær sikker på at du har 20 fm langs kantene på alle blomsterrutene dine!

2-3. omg: 1 fm i hver m omg rundt (120 m.)

4. omg: *1fm, 1st i neste (samme) m, hopp over 1 m,* Gjenta fra * til * omg ut (120 m.)

5-14. omg: Gjenta omg 4 (120 m.)

15-19. omg: fm i hver fm fra forrige omg (120 m.)

På neste omg skal ringene festes, så ha de klar!

20. omg: fm i hver av de neste 4 m. Legg på ringen, og hekle 1 fm i hver av de neste 7 m, inni ringen! Se video om du er i tvil om fremgangsmåten!

Fm i hver av de neste 26m. Kjm i neste m, 12 lm, kjm i samme m (dette er løkke for knapp.) Fm i hver av de neste 26 m. Fm i hver av de neste 7 m, inni neste ring! Du skal nå ha 2 ringer festet! Fm i hver av de siste 49 m. Omg er nå fullført.

21.omg: Fm omg ut. Når du kommer til løkka med 12 lm, så brett løkka ned mot INNsiden av bagen og hekle 1 fm i m du heklet lmløkken utifra. IKKE hekle fm rundt selve løkken! Fortsett med fm omg ut. (120 m.)

Kjm i de første 3 m. Kutt og fest tråden!

--

Giveaway

Har du noen gang tatt opp igjen et hekleprosjekt, og plutselig glemt hvilken nål du brukte? Aldri igjen! Jeg gir bort et sett med 4 Little monkey crochet heklenål markører til TRE tilfeldige utvalgte vinnere! Så meld deg på giveaway`en i dag, og følg med for nye muligheter hver uke cal`en igjennom!

a Rafflecopter giveaway

Link opp din fremgang

Er du ferdig med denne ukes delmål? Ta er bilde av arbeidet ditt, og legg det ut her, så alle kan se! Bare scroll ned til den blå ”add your link” og følg instruksjonene som kommer opp på skjermen. (Sørg for å legge inn både fornavn og etternavn i linken, så du er med på giveaway`en vår! Giveaway påmelding må gjøres før 23. Juli, men du kan fortsatt linke til bilder av bagen din etter denne dato.)

[inlinkz_linkup id=538571 mode=1]

Wildflower Shoulder Bag CAL in American Standard Terms, UK terms, Nederlandse (Dutch), Norsk (Norwegian), Deutsch (German), Dansk (Danish), Français (French), and Español (Spanish) |  Free Crochet Purse Pattern by Little Monkeys Crochet