Click here to subscribe

≡ Menu

(NORSK) Wildflower Shoulder Bag CAL – Part 1 of 3

Vær oppmerksom, dette blogginnlegget (med unntak av mønsteret) ble oversatt ved hjelp av Google Translate, så jeg beklager for eventuelle feil. Mønsteret selv ble oversatt av Matilde Juveli – Takk så veldig mye, Matilde! Kommentarer til dette innlegget har blitt slått “av” fordi jeg ikke kan lese dem likevel. Hvis du trenger hjelp, kan du søke det på Wildflower skulderveske CAL Facebook Group.

– – – – – – – – – – – – – – – – –

Velkommen til del 1 av Wildflower Shoulder Bag CAL! Jeg har jobbet med dette en god stund, og er veldig glade for å endelig komme i gang. I løpet av de neste tre ukene, kommer vi til å gjøre en nydelig hekle vesken sammen. Hvis dette er første gang du har hørt av CAL, bør du sjekke ut dette innlegget som viser alle dine nødvendige materialer. Selv om du er litt sent til festen, kan du likevel bli med!

Og ikke glem å delta i Wildflower skulderveske CAL Facebook Gruppe til å dele din fremgang, få tips fra andre, og kanskje svare på et spørsmål eller to selv. Vi er i det sammen, og det er det som gjør det morsomt!

Tidsplanen for CAL er som følger:

25 juni: Start her! Intro Post og Materials List
2 juli: Del 1, Flower Squares (dette innlegget)
9 juli: Part 2, Body av sekken
16 juli: Del 3, Base, Pynt og stropp
23 juli: Giveaway Vinnere annonsert

Hvert mønster post vil inneholde klare instruksjoner, nyttige bilder, og en flott tutorial video. Når du er ferdig med hver ukes oppdrag, for å gå over til Facebook Gruppe dele din fremgang. Og ikke glem å skrive inn selv i giveaway, ned under mønsteret. Det vil bli nye muligheter for å legge til oppføringer hver uke, så vær oppmerksom!

Den Giveaway

Giveaway er nede under et mønster, så ikke gå glipp av det !!

Så grip din valgte krok og garn, og la oss komme i gang! (Scroll ned for mønsteret og tutorial video!)

A NOTE ABOUT PRINTING: My patterns no longer show up when accessed via PrintFriendly.com. (This is out of my control; please see my FAQs for more info.) If you wish to print this pattern (for personal use only), you can copy & paste it into a text editing document, or purchase the inexpensive PDF (see pattern info, below).

Tutorial Video

Visuell elev? Her er en nyttig video. Jeg faktisk gjøre hele plassen på kamera, siden jeg vet at dette vil være første gang at mange av dere har gjort en firkantet motiv før. Hvis du bare kommer til å bruke video som en referanse, her er en nyttig oversikt:

00:39 Runde 1
03:48 første runde av Petals
07:46 Runde 2
10:28 2. Runde av Petals
13:03 Runde 3-7

Video ikke dukke opp? Prøv å oppdatere siden, og hvis det ikke fungerer, kan du klikke her.

Villblomst skulderbag, del 1: Villlblomst firkantmotiv.

Hook: H (5.00mm) eller hvilken krok du har valgt for dette prosjektet
Garn: Cotton-Ease (mer enn 1 nøste) eller hvilken som helst garn du har valgt for dette prosjektet
Vanskelighetsgrad: Enkel
Gauge: Ikke veldig viktig. Pass på at du bruker en krok som gir deg en strammere sting i stedet for en løsere en.
Du trenger også: Garn nål og saks

Merk:
(1) Du trenger 6 av disse firkantene.
(2) Lm i opplegget teller ikke som masker (de er ikke en del av mønsteret.)
(3) Bemerk at deler av oppskriften krever at du kun hekler i fremre maskeledd (FML), andre kun i bakre maskeledd (BML.) Dette er avgjørende for å bygge opp blomsten!
(4) Ikke på noe tidspunkt skal arbeidet snus!

Start:
Lag en magic cirkle, 2 lm.

1. omg: 12 st i sirkelen. Avslutt med Kjm i første st. (12)

1. omg av kronblad (FML): 2 lm. Deretter 2 st, 2 lm, kjm i samme m. Dette er første kronblad. Kjm i neste m. Deretter *2 lm, 2 st, 2 lm, kjm i samme m* Gjenta fra * til * omg ut. Avslutt med kjm i første av de 2 lm i starten. Du skal nå ha 12 kronblad!

2. omg (BML): - nå skal du hekle rundt igjen, denne gangen i de bakre maskeledd, som du hoppet over i 1. omg:

Kjm i bakre m-ledd på første m i første omg. 2 lm, 2st i samme m. 2 st i hver av de ledige m, omg ut. Avslutt med kjm i første st. (24)

[Bildene fra tutorial videoen, viser de bakre løkkene (BL) som du skal hekle i (første bilde), og den fullførte omgangen vist fra baksiden (bilde 2.)]

2. omg kronblad: (FML): 2 lm, 1 st i samme m. Deretter 1 st, 2 lm, kjm i samme m. *Kjm i neste m. 2lm, 1 st i samme m. 1 st, 2lm, kjm i samme m.* Fortsett fra * til * omg rundt. Avslutt med kjm nederst i den første av de 2 lm i starten. (12 kronblad.)

Du er nå ferdig med midten av blomsten. Nå beg vi på den firkantede kanten ytterst.

3. omg: kjm til første bakre løkke i 2. omg, 2 lm. 2 st, 2lm, 2 st i samme m. Hst i de 2 neste m, fm i neste m, hst i de 2 neste m *2 st, 2 lm. 2 st i samme m. Hst i de 2 neste m, 1fm. Hst i de 2 neste m. *2 st, 2lm, 2st i samme m. Hst i hver av de 2 neste m, fm i neste m, hst i de 2 neste. * Gjenta fra *til* omg rundt. Avslutt med kjm i første st.

4. omg: 1 lm. Hst i hver m. I hjørnene hekles 2 hst, 2lm, 1 hst. Avslutt med kjm i første hst.
Det skal være 12 hst i hver side.

5. omg: 1 lm. Hst i hver m. I hjørnene hekles 2 hst, 2 lm, 1 hst. Avslutt med kjm i første hst.
Det skal være 15 hst i hver side.

6. omg: 1 lm. Hst i hver m. I hjørnene hekles 2 hst, 2 lm, 1 hst. Avslutt med kjm i første hst.
Det skal være 18 hst i hver side.

7. omg: 1 lm. Fm i hver m. I hjørnene hekles fm, 2 lm, fm. Avslutt med kjm i første fm.
Det skal være 20 fm i hver side.

Kutt og sy inn tråden.

Ikke glem å knipse et bilde av work-in-progress
og sende den nedenfor, så snag opp ekstra oppføringer i giveaway!

Gi Bort

Noen gang ta en pause fra en av dine mange WIPs, bare for å komme tilbake med noe minne om hvilken størrelse krok du brukte? Ikke mer! Jeg skal gi bort et sett med fire små apene Hekle WIP Hook Markers tre tilfeldig utvalgte vinnere! Så sørg for å hevde oppføringene i dag, og se etter nye muligheter til å få innlegg hver uke i løpet av CAL.

WIP Hook Markers Giveaway  |   by Little Monkeys Crochet

a Rafflecopter giveaway

Show Off Your Work-in-progress

Ferdig med denne ukens oppdrag? Knips et bilde av work-in-progress og laste den opp her for alle å se! Bare bla ned til den blå "Add Link" knappen og følger instruksjonene som følger med. (Husk å ta med fornavn og etternavn i Link Tittel delen for å være kvalifisert for CAL giveaway. Giveaway oppføringer forfaller 23. juli, men du kan fortsatt koble opp dine WIPs etter denne datoen dersom du ønsker å vise dem frem!)

[inlinkz_linkup id=538411 mode=1]

Wildflower Shoulder Bag CAL in American Standard Terms, UK terms, Nederlandse (Dutch), Norsk (Norwegian), Deutsch (German), Dansk (Danish), Français (French), and Español (Spanish) |  Free Crochet Purse Pattern by Little Monkeys Crochet