(NEDERLANDSE) Wildflower Shoulder Bag CAL – Deel 3 van 3

Wildflower Shoulder Bag CAL (Part 3 of 3) - Nederlandse (Dutch)  |  Free Crochet Purse Pattern by Little Monkeys Crochet

Houd er rekening mee dat de opmerkingen van deze pagina zijn afgesloten omdat ik de taal niet spreken. Ik ben erg dankbaar voor Petra Wortel voor het aanbieden om het patroon te vertalen.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Gezellig dat je er weer bent. Dit is deel 3 van de Wildflower Shoulder Bag CAL! Vandaag gaan we aan de slag met de onderkant en de schouderband van onze tas en gaan we de hele boel in en aan elkaar zetten. Dit is alweer het laatste deel van dezer CAL! (Maar ga nog niet weg, want de laatste winnaars van onze weggeef actie worden volgende week bekend gemaakt !!)

Als dit je eerste kennismaking is met deze CAL, kijk dan eerst even hier: this post daar vind je alle verdere informatie. En natuurlijk kan je nog steeds beginnen !

En als je toch bezig bent meld je dan ook gezellig aan voor onze Facebook pagina Wildflower Shoulder Bag CAL Facebook Group en laat je werk zien, deel je tips en tricks, of lees lekker mee wat alle andere deelnemers aan het doen zijn. Zo maken we er samen een gezellig haakfeestje van !

Het schema van deze CAL :

June 25: Start Hier! Introductie en lijst met materialen
July 2: Part 1, Bloemen vierkantjes
July 9: Part 2, Opbouw van de tas
July 16: Part 3, Bais, versieringen en schouderband (deze week)
July 23: Weggeef aktie en bekendmaking winnaars.

Elk van de patronen wordt voorzien van duidelijke instructies, foto’s ter verduidelijking en een fantastische instructie video. Als je klaar bent met het “huiswerk” maak een foto en deel hem met ons op onze gezellige Facebook Group. En vergeet niet om je aan te melden voor onze prijzen actie de link hiervoor vind je onderaan deze pagina. EN LET OP elke week nieuwe ronde nieuwe kansen!

Ben je er klaar voor ? Dan gaan we die tassen nu af maken!

TO PRINT: If you wish to print this pattern (for personal use only), you can copy & paste the URL into Printfriendly.com and follow their “click to delete” instructions for removing anything you do not wish to print.

Tutorial Video

Visual leerling? Gebruik de tutorial video! Als je alleen gaat om de video te gebruiken als referentie, hier is een handige verdeling:

00:16 Aan de slag op de Basis
06:15 Het toevoegen van de Plastic Canvas
11:41 Prepping de bodem van de zak
16:10 Bevestigen van de Base
19:36 Een Basic Strap Patroon

Kan de video niet zien? Probeer de pagina te vernieuwen, en als dat niet werkt, klik hier.

Wildflower Shoulder Bag CAL Deel 3: Het maken van de bodem.

Benodigdheden:
Haaknaald (dezelfde maat die je al de hele tijd gebruikt)
Je garen
1 groot vel plastic canvas (deze kan je bij de meeste hobbywinkels vinden)
een stift of pen
Schaar

Voor je begint:

(1) Maak er 2
(2) Je sluit elke toer met een hv in de eerste v.

Step 1: Het patroon ( 2 x maken)

Start:
Haak een ketting van 36 losse.

Toer 1: 3 v. in de 2e losse vanaf de je naald. Dan in elke van de volgende 33 losse een vaste. 3 vaste in de laatste losse van de ketting. Werk hierbij om je begin draad heen naar de andere kant. Aan de andere kant, 1v. in de volgende 33 steken. Sluit met een hv. in de eerste v. (72 steken rondom geteld)

Toer 2: 1 l.(vanaf hier doe je dit elke toer maar deze losse telt nooit mee voor het totaal aantal steken ! ) 2 v. in dezelfde steek. en 2 v. in elk van de volgende 2 steken, gevolgd door 1 v. in de volgende 33 steken. 2v. in elk van de volgende 3 steken. en weer 1v in de volgende 33 steken. Sluit met een hv. in de eerste v. (78 steken rondom geteld)

Toer 3: 1 l. *2 v. in dezelfde steek. 1v. in de volgende steek.* * herhaal 2 keer. 1 v. in de volgende 33 steken.* *herhaal drie keer. 1 v. in de volgende 33 steken. Sluit met een hv. in de eerste v. (84 steken)

Toer 4: 1 l. *1 v. in de volgende 2 steken, 2 v. in de volgende steek* (* herhaal twee keer). 1 v. in de volgende 33 steken. * * herhaal drie keer. 1 v. in de volgende 33 steken. Sluit met een hv. in de eerste v. (90 steken)

Toer 5: 1 l. * 2 vaste in dezelfde steek, 1 v. in de volgende drie steken* (herhaal vanaf * twee keer). 1 v. in de volgende 33 steken. * * herhaal drie keer. 1 v. in de volgende 33 steken.Sluit met een hv. in de eerste v. (96 steken) 

Toer 6: 1 l. * 1 vaste in de volgende 4 steken, 2 v. in dezelfde steek* (herhaal vanaf * twee keer). 1 v. in de volgende 33 steken. * * herhaal drie keer. 1 v. in de volgende 33 steken.Sluit met een hv. in de eerste v. (102)

Toer 7: 1 l. * 2 vaste in dezelfde steek, 1 v. in de volgende vijf steken* (herhaal vanaf * twee keer). 1 v. in de volgende 33 steken. * * herhaal drie keer. 1 v. in de volgende 33 steken.Sluit met een hv. in de eerste v. (108 steken)

Toer 8: 1 l. * 1 v. in de volgende 6 steken, 2 v. in dezelfde steek* (herhaal vanaf * twee keer). 1 v. in de volgende 33 steken. * * herhaal drie keer. 1 v. in de volgende 33 steken.Sluit met een hv. in de eerste v. (114 steken)

Toer 9: 1 l. * 2 vaste in dezelfde steek, 1 v. in de volgende zeven steken* (herhaal vanaf * twee keer). 1 v. in de volgende 33 steken. * * herhaal drie keer. 1 v. in de volgende 33 steken.Sluit met een hv. in de eerste v. (120 steken)

STOP! Op dit punt ZONDER je garen af te knippen ( want we moeten nog een toer), nu teken je de bodem zoals hij nu is op je plastic canvas. Je hebt er hier maar eentje van nodig. De video brengt je op dit punt wat meer duidelijkheid. Als je dit hebt gedaan en eventueel uitgeknipt gaan we door met toer 10.

Toer 10:  1 l. * 1 v. in de volgende acht steken, 2 v. in dezelfde steek* (herhaal vanaf * twee keer). 1 v. in de volgende 33 steken. * * herhaal drie keer. 1 v. in de volgende 33 steken.Sluit met een hv. in de eerste v. (126 steken)

Afhechten en de draadjes wegwerken.

Stap 2: Het samenvoegen van de bodem

We gaan nu de twee bodem delen in elkaar zetten met het stuk plastic er tussen. Plaats je twee bodem delen op elkaar zodat ze precies gelijk liggen. Gebruik de naad in je werk als leidraad, zodat ze echt gelijk liggen:

Begin op deze “naad” met je haaknaald door beide delen (4 lussen dus) te steken en je draad te bevestigen met een hv.

een vaste in dezelfde steek en ga rond met vaste in elke steek tot je ongeveer halverwege bent. Nu is het tijd om het plastic (of andere versteviging) in je werk te steken.

Maak de bodem verder dicht met vaste langs de hele rand. Sluit deze ronde met een hv. in de eerste v. Afhechten en draadjes wegwerken.

Step 3: Voorbereiding voor het vast maken van de bodem.

We moeten nog een ronde vaste (126 steken)aan de onderkant van de tas maken. Dit om het aantal steken helemaal gelijk te krijgen met het aantal steken aan de rand van de bodem (ook 126 als het goed is) Dus pak je tas en aan de onderkant. (De kant waar dus geen ringen zitten) en maak je garen vast in de rechter 2 losse hoek van je vierkant, begin helemaal rechts (Als het goed is zit je nu de hoek recht boven je ring) zie foto:

1 v. in deze 2 losse ruimte dan 20 v. in elke steek van je bloemen vierkant. (21 steken tot dit punt) sla de linker 2 losse ruimte en de naad over. en ga verder met *1 v. in de rechter 2 losse ruimte e 20 v. in elke steek van je vierkant sla de linker 2 losse ruimte en naad weer over* en ga zo door vanaf * tot je helemaal rond bent. (126 steken) sluit met een hv. in de eerste v.

NIET AFHECHTEN !! 

Stap 4: De bodem in de tas zetten

Zoek de middelste steek aan een van beide uiteinden van de bodem (dit is geen exacte wetenschap dus doe dit op het “oog”). Met je haaknaald (nog steeds door de laatste hv. van je tas) steek je door deze middelste steek van je bodem. Sla je draad om de naald en haal deze door beide steken.

Maak de bodem verder rondom vast met hv. door alle steken van tas en bodem. ( je werkt dus door 4 lussen bij elke steek). Sluit met een hv. in de eerste hv. Afhechten en draadjes afwerken. Werk je draadjes weg aan de binnenkant van je tas voor het mooiste resultaat.

Basis patroon voor de schouderband.

Er zijn natuurlijk ongelofelijk veel opties voor de schouderband. Je kunt hem zelf maken of er eentje kopen. Wij geven je de basis maar kijk ook eens op Pinterest of onze Facebook groep als je iets anders wil dan het basis patroon. 

Benodigdheden:
Haaknaald (dezelfde maat die je al de hele tijd gebruikt)
Je garen
Schaar en maasnaald
en eventueel je fournituren zoals ringen, bajonethaak e.d.

Voor je begint:

(1) Nadat je je schouderband hebt gemaakt, maak je de vast aan een ring. Je kan hem natuurlijk gelijk aan de ringen die al aan je tas zitten bevestigen, maar mocht je dat niet willen of hem er later af willen halen, neem een sluiting met een haak. (iemand had de tip die van de karrenmuntjes te gebruiken) of kijk even bij je lokale fournituren winkel.
(2) SP = Spike Stitch. Weet hier de vertaling niet van. Maar het komt hier op neer : Je haakt gewoon een vaste alleen steek je een steek lager in. Kijk even goed naar de video als je er met mijn beschrijving niet uitkomt.

Patroon:

Start:
Maak een ketting van 6 losse. (en laat een langere draad “hangen” dan normaal deze gebruiken we later om de band vast te zetten aan de ringen) 

Rij 1: 1 v. in de tweede steek vanaf je naald, en 1 v. in de volgende losse. (5 steken)

Rij 2: 1l. en 1v. in elke steek. (5 steken)

Rij 3-? Herhaal rij 2 dit tot je schouderband de gewenste lengte heeft. Mijn band op de foto heeft 90 rijen.

Rand afwerking toer 1: (langs de lange zijde van de band) 1 l. gevolgd door 1 v. in elke steek en 3 vaste in elke steek op de hoeken ! je eindigt dus met 3v. in een steek. Sluit met een hv in de eerste v. (Als je niet zeker weet waar die 3 v. in de hoek moeten kijk het even na op de video.)

Rand afwerking toer 2: SP (Spike Stitch) Dit is die vaste maar een rij lager ingestoken dan normaal bij het haken van vaste.Ook de haak je weer helemaal rondom de band met 3 sp. in elke hoek. Sluit met een hv. in de eerste sp.

Afhechten maar nog geen draadjes wegwerken !

Vast maken aan de ringen

Haal een uiteinde van je band door de ring (of haak of ….van je keuze) en vouw deze een klein stukje om de ring/haak of …. heen(zie foto). Gebruik je uiteinde (of begin) draad om deze vast te naaien om de ring heen. Hecht deze draad heel goed af hier komt het meeste gewicht op te staan. Doe dit ook aan de andere kant en zorg dat de “omslagen” ongeveer gelijk zijn.Wildflower Shoulder Bag CAL  |  Free Crochet Purse Pattern by Little Monkeys Crochet

--

Weggeef aktie

Heb je dat ook wel eens gehad….je legt je werk weg om een ander projectje af te maken. En als je het dan weer oppakt heb je geen idee meer met welke maat haaknaald je nu toch weer bezig was!!! Iiieeekkk dat is nu verleden tijd. Ik geef deze week een set: 4 Little Monkeys haaknaald markeerders weg aan DRIE willekeurig geselecteerde winnaars!  Dus zorg dat jij ook kans maakt op deze leuke prijzen en doe vandaag nog mee. Niet gewonnen? Probeer het volgende week gewoon weer dan hebben we weer andere leuke prijzen voor je in petto.
WIP Hook Markers Giveaway  |   by Little Monkeys Crochet 

a Rafflecopter giveaway

Laat ons je werk in uitvoering zien

Ben je klaar met je “huiswerk” van deze week? Maak een foto van jouw werk en zet hem in onze gezellige Facebook groep! Scroll naar beneden naar de blauwe link "Add Your Link" button en volg de instucties. (Zorg er wel voor dat je voor en achternaam in de titel staan zodat je mee kan doen met de CAL weggeef aktie. Deze prijzen actie duurt tot 23 juli, maar ook na die datum kan je gewoon je foto’s hier neerzetten. Helaas kan je dan niet meer meedoen voor de prijzenpot!)

[inlinkz_linkup id=538573 mode=1]