(NEDERLANDSE) Wildflower Shoulder Bag CAL – Deel 2 van 3

Wildflower Shoulder Bag CAL (Part 2 of 3) - Nederlandse  |  Free Crochet Purse Pattern by Little Monkeys Crochet

Houd er rekening mee dat de opmerkingen van deze pagina zijn afgesloten omdat ik de taal niet spreken. Ik ben erg dankbaar voor Petra Wortel voor het aanbieden om het patroon te vertalen.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Welkom dit is aleer het tweede deel van de Wildflower Shoulder Bag CAL!

Vandaag gaan we de bloemen vierkanten van deel 1 aan elkaar zetten en dan verder met de opbouw van de tas. SUCCES !

Als dit je eerste kennismaking is met deze CAL, let op dat je deze informatie eerst even doorleest, hier vindt je alle info over de benodigdheden voor dit project. En als je alles in huis hebt lekker aan de slag onder het motto “ beter laat dan nooit” 😉

En als je toch bezig bent meld je dan ook gezellig aan voor onze Facebook pagina Wildflower Shoulder Bag CAL Facebook Group en laat je werk zien, deel je tips en tricks, of lees lekker mee wat alle andere deelnemers aan het doen zijn. Zo maken we er samen een gezellig haakfeestje van !

Het schema van deze CAL :

June 25: Start Hier! Introductie en lijst met materialen
July 2: Part 1, Bloemen vierkantjes
July 9: Part 2, Opbouw van de tas (deze week)
July 16: Part 3, Bais, versieringen en schouderband
July 23: Weggeef aktie en bekendmaking winnaars.

Elk van de patronen wordt voorzien van duidelijke instructies, foto’s ter verduidelijking en een fantastische instructie video. Als je klaar bent met het “huiswerk” maak een foto en deel hem met ons op onze gezellige Facebook Group. En vergeet niet om je aan te melden voor onze prijzen actie de link hiervoor vind je onderaan deze pagina. EN LET OP elke week nieuwe ronde nieuwe kansen!

Ben je er klaar voor? Pak je 6 vierkantjes en favo haaknaald dan geen we beginnen!

TO PRINT: If you wish to print this pattern (for personal use only), you can copy & paste the URL into Printfriendly.com and follow their “click to delete” instructions for removing anything you do not wish to print.

Tutorial Video

Visual leerling? Gebruik de tutorial video! Als je alleen gaat om de video te gebruiken als referentie, hier is een handige verdeling:

00:18 naaien de Squares
03:39 Het bouwen van het lichaam - Ronde 1
06:26 Het bouwen van het lichaam - Rondes 2-3
09:59 Het bouwen van het lichaam - Rondes 4-14
13:31 Het bouwen van het lichaam - Rondes 15-19
14:05 Het bouwen van het lichaam - Ronde 20
19:11 Het bouwen van het lichaam - Ronde 21

Kan de video niet zien? Probeer de pagina te vernieuwen, en als dat niet werkt, klik hier.

Het aan elkaar zetten van de vierkantjes: 

Pak twee vierkantjes en leg deze met de verkeerde kanten tegen elkaar, de bloemen dus aan de buitenkant. Maak je garen met een hv vast in de 2l ruimte in de hoek(door de beide vierkantjes) Nu ga je ze van boven naar beneden aan elkaar zetten met hv.

LET OP ! Je gebruikt alleen de lussen die tegen elkaar aan liggen dus NIET door beide lussen haken! En eindigt met een hv in de 2l ruimte in de hoek.

(Voor het beeld welke lussen je moet gebruiken zegt een foto meer dan woorden dus kijk even op de volgende pagina voor je begint! Hier staat een duidelijke foto uit de instructie video. Je gaat dus alleen met hv door de rosé lussen de gele lussen negeer je.)Wildflower Shoulder Bag CAL  |  Free Crochet Purse Pattern by Little Monkeys Crochet

Maak zo alle vierkatjes aan elkaar tot een lange rechthoekige lap. Dan is het nu tijd voor het altijd populaire onderdeel : Werk alle losse eindjes/ draadjes weg. Voordat je nr. 6 aan nr. 1 maakt en zo de ronde tas vorm krijgt.

Maak het laatste vierkantje aan de eerste zodat je de ronde vorm krijgt. En weer even een OPLET momentje : KNIP JE GAREN NIET AF !!!!!! We gaan meteen door met deze draad voor de opbouw van de tas.

Nu verder met de opbouw van de tas

Voor je begint: 

(1) Vanaf dit punt verder wordt er “naadloos” doorgehaakt. Toeren worden dus niet afgehecht tenzij dit wordt vermeld. Steken markeerders zijn in dit gedeelte erg handig.

Toer 1: 1losse; Vaste in dezelfde steek en elke volgende steek tot je rond bent. Je gebruikt alleen de 20 vaste van de vierkantjes de hoeken en en naden sla je over! (je hebt nu 120 steken**)
**De randen van elk vierkant hebben 20 vaste. Je gebruikt enkel en alleen deze vaste en slaat dus de hoeken en naden tussen de vierkantjes over. Zo kom je aan de benodigde 120 steken.( 6 vierkantjes x 20 vaste = 120 steken) Dit is belangrijk voor de rest van het patroon dus tel dit goed na!

Toer 2-3: 1 vaste in elke vaste van de vorige toer. (120 steken)

Toer 4: (1vaste en een stokje in dezelfde steek, sla 1 steek over) herhaal dit helemaal rond. (120 steken)

Toer 5-14: Herhaal toer 4. (120 steken)

Ter verduidelijking een foto uit de instructie video, zo zou je werk er nu uit moeten zien na toer 14, lijkt het wat ? Dan gaan we door met toer 15:

Toer 15-19: In elke steek een vaste. (120 steken)

Nu gaan we verder met het bevestigen van de ringen dus zoek ze vast op. 

Toer 20: 1 vaste in elk van de volgende 4 steken. Nu bevestig je de eerste ring met 7 vaste over de volgende 7 steken.(Mocht je er niet uitkomen kijk dan nog even naar de instuctie video). 1 vaste in elk van de volgende 26 steken. halve vast naar de volgende steek, 12 losse en eindig met een halve vast in dezelfde steek. (dit is het haakje voor de sluiting van je tas met een knoopje). 1 vaste in de volgende 26 steken. Nu bevestig je de tweede ring met 7 vaste over 7 steken. 1 vaste in de volgende 49 steken. En dat brengt je als het goed is weer bij het begin.

Toer 21: 1 vaste in elke steek. Als je bij het 12 losse “haakje” bent aangekomen: Vouw deze naar de binnenkant van je tas en haak alleen 1 vaste in de hv waar je het “haakje” bent begonnen sla de andere HV over en maak de ronde verder af met vaste. (nu heb je weer 120 steken)

Nu werken we wel af: 3 halve vast in de volgende 3 steken nu mag je je draad afknippen en wegwerken.

--

Weggeef aktie

Heb je dat ook wel eens gehad….je legt je werk weg om een ander projectje af te maken. En als je het dan weer oppakt heb je geen idee meer met welke maat haaknaald je nu toch weer bezig was!!! Iiieeekkk dat is nu verleden tijd. Ik geef deze week een set: 4 Little Monkeys haaknaald markeerders weg aan DRIE willekeurig geselecteerde winnaars!  Dus zorg dat jij ook kans maakt op deze leuke prijzen en doe vandaag nog mee. Niet gewonnen? Probeer het volgende week gewoon weer dan hebben we weer andere leuke prijzen voor je in petto.
WIP Hook Markers Giveaway  |   by Little Monkeys Crochet

a Rafflecopter giveaway

Laat ons je werk in uitvoering zien

Ben je klaar met je “huiswerk” van deze week? Maak een foto van jouw werk en zet hem in onze gezellige Facebook groep! Scroll naar beneden naar de blauwe link "Add Your Link" button en volg de instucties. (Zorg er wel voor dat je voor en achternaam in de titel staan zodat je mee kan doen met de CAL weggeef aktie. Deze prijzen actie duurt tot 23 juli, maar ook na die datum kan je gewoon je foto’s hier neerzetten. Helaas kan je dan niet meer meedoen voor de prijzenpot!)

[inlinkz_linkup id=538571 mode=1]

Wildflower Shoulder Bag CAL in American Standard Terms, UK terms, Nederlandse (Dutch), Norsk (Norwegian), Deutsch (German), Dansk (Danish), Français (French), and Español (Spanish) |  Free Crochet Purse Pattern by Little Monkeys Crochet